Een relatief eenvoudige methode om bekendheid te genereren is het sturen van een persbericht. Wanneer een krant of ander medium uw bericht opneemt,

komt uw bedrijf (gratis) onder de aandacht van een brede doelgroep. Dit wordt free publicity genoemd: gratis ‘mediaruimte', in tegenstelling tot een advertentie, waarbij je ‘ruimte' koopt.
Free publicity verkrijgt u echter niet zomaar. Nieuwswaarde is een belangrijk criterium: uw bericht  moet nieuws brengen. Maar dan nog is het nooit zeker of ‘de krant' over gaat tot bewerking van het persbericht naar krantenartikel en het daadwerkelijk wordt geplaatst.

Bedenk wel dat free publicity niet helemaal gratis is. Het organiseren van deze publiciteit kost tijd en dus geld. Wij helpen u graag bij het generen van free publicity in uw omgeving of landelijk. Wij hebben een online verbinding met de Handboeken van de Nederlandse Pers en kunnen door onze contacten met de media uw slagingskans aanzienlijk vergroten.