Het beste communicatieplan is een vervolg op het marketingplan, waarbij het communicatieplan een bepaalde basis bezit, maar verder voor iedere organisatie/bedrijf uniek is. Daarom is geen enkel plan hetzelfde. In het marketingplan staat welk product of dienst u in de markt zet; het communicatieplan beschrijft op welke wijze u dit met uw doelgroep(en) communiceert om dit kenbaar te maken (zowel visueel als tekstueel).

Bij het ontwikkelen van een communicatieplan maken wij ideeën bespreekbaar, het werk behapbaar en helpen wij u prioriteiten te leggen. Want communiceren betekent keuzes maken. Op welke doelgroep(en) richt u zich? Welke communicatiemiddelen gebruikt u? Mondeling, schriftelijk en/of digitaal? Wanneer worden de middelen en de media ingezet? Hoe hoog is het budget voor uw public relations? En wie gaat wat uitvoeren?

Communicatieplan

Over het algemeen stelt Het Communicatie Team uw communicatieplan als volgt op:
1. Doelgroep bepalen
2. Doelstellingen bepalen
3. Boodschap: wat wilt u communiceren?
4. Middelen & media
5. Planning
6. Organisatie
7. Financiën
8. Monitoring
9. Evaluatie

opmijnappleweb.jpg radarmoetpassenweb.jpg papierenweb.jpg maatwerkweb.jpg

Klanten