Een relatief eenvoudige methode om bekendheid te genereren is het sturen van een persbericht. Wanneer een krant of ander medium uw bericht opneemt, komt uw bedrijf, product en/of dienst (gratis) onder de aandacht van een brede doelgroep. Dit wordt free publicity genoemd: gratis ‘mediaruimte', in tegenstelling tot een advertentie, waarbij je ‘ruimte' koopt.

Free publicity verkrijg je echter niet zomaar. Nieuwswaarde is een belangrijk criterium: uw bericht  moet nieuws brengen. Maar dan nog is het nooit zeker of ‘de krant' over gaat tot bewerking van het persbericht naar krantenartikel en het daadwerkelijk wordt geplaatst. Of dat een (regionale) radio- en/of televisiezender het gebruikt.

Bedenk wel dat free publicity niet helemaal gratis is. Het organiseren van deze publiciteit kost tijd en dus geld. Wij helpen u graag bij het generen van free publicity in uw omgeving of landelijk. Wij hebben een online verbinding met de Handboeken van de Nederlandse Pers en kunnen door onze contacten met de media uw slagingskans aanzienlijk vergroten.

Het persbericht is nog steeds een belangrijke bron van informatie voor journalisten. Ook bloggers en andere nieuwe media maken veelvuldig gebruik van persberichten. Dit komt naar voren uit een onderzoek onder 215 journalisten en bloggers, uitgevoerd door ANP Pers Support, Marketingfacts, LEWIS PR en Stichting One. Lees verder over dit onderzoek.

Voor bepaalde organisaties zetten wij ons graag in om free publicity te verkrijgen zoals voor:

Stichting KOP

Binnenkort wordt toegevoegd: enkele recente plaatsingen in de krant.

Hospice Alkmaar

Binnenkort wordt toegevoegd: enkele recente plaatsingen in de krant.

krantenweb.jpg schrijvenweb.jpg tijdschriftenweb.jpg dossiersweb.jpg